16 Mart 2014 Pazar

Merhaba arkadaşlar, 
Bugünkü konumuz Sony'nin son nesil/yeni nesil akıllı saati, SW2 kod adlı SmartWatch 2!

Bu yazıyı bu kadar bekletip yazma sebebim şu güzide gece vaktinde gelen bir ilham oldu. Öncelikle bu saati bana ulaştıran Cihan Çakmak'a sonsuz teşekkürler. Türkiye'de hem uygun fiyata sahip olmak hem de ilk alan kişilerden biri olmak gerçekten hoş bir durumdu. Tabi bunun karşılığında benden ricası bir inceleme yazmamdı. Gel zaman git zaman anca bugüne kısmet oldu.

Peki neden? Sınavlar mınavlar, aleti deneme, alışma vs. Belki bugüne kadar bir çok incelemeye rastladınız ama farklı şeyler olacak umuyorum ki. Şimdi aletin resmini koyalım:



Bana bu saat tanıtıldığında haber veren bir arkadaşımdır Enis Bora. Ben de ardından saati almış halimle direk resmini yollamış ve "Would you like to touch?  diye twit atmıştım. Neyse işte bu ilk çektiğim fotolardan.










Bu da saat ve kutusu birlikte. Ayrıca ücretsiz olarak sunulan uygulama, Runtastic Pro! Gerçekten başarılı bir şekilde çalışıyor, hem telefonda hem saatte. İnsana spor yapma ya da en azından 1 saat falan sokağa çıkıp yürüme isteği getiriyor. Uzun bir süre uyguladım. Şimdi ise bisiklette kullanıyorum bu uygulamayı ve saati.








-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Asıl meseleye gelirsek, doların artışıyla aletin fiyatı birazcık yükseldi, plastik kordonlusu 480 lira. Benim önerim normalde bu zira saat olduğu için kordonu çok rahat değiştiriliyor ve istediğiniz bir kordonla şıklığı arttırabilirsiniz. Tabi ben çok fazla uğraşmam diyorsanız size karizmayı taktim edeyim:

Sony bunu başlarda siyah modelde duyurdu, sonra Silver Edition'ı da çıkardı ve gerçekten kasası da tam uyumlu ve kesinlikle tercih edilesi bir ürün. Türkiye'ye de gelmesini heyecanla bekliyoruz.

Bir nokta var, fiyatı önce verdim. Nedeni ise Gear! Karşısına belki rakip gibi çıktı ama olmadı. Çıkış fiyatı 800-900 bandında olan Gear bir çok özellikten de yoksundu. Pili yeterince gitmez, suya dayanıklı değil, kolayca şarj edilemez, uyumluluk kısıtlı vs. Evet bu özelliklerin hepsine sahip bir saatimiz var elimizde:
 

Banyo yaptıktan sonra Xperia Z ile çektiğim bir fotoğraf. Malum, hoparlöre su kaçınca ses kısılıyor ama istediğim şarkıyı da tercih edebilmeliyim. Eh ben de çözümü SW2'de buldum. Bu sayede su damlaları altında istediğim şarkıyı seçip gelen mesajlarımı görebiliyor, hatta arayan olursa bir nevi cevaplayabiliyordum da. Tabi konuşma sesinin hoparlörde olması gerekiyor.

Bir diğer konu ise şarj! Evet aletin eski saatler gibi dayanmıyor ama ben aslında LiveView kullanarak bu işe başlamış biriyim ve farkım burada. 2 sene boyunca LiveView kullandım ve batarya konusu gerçekten çok başarısız gibi geliyordu ama öyle ya da böyle idare ediyordum. 2 gün belki seyrek kullanımla 3 gün gidiyordu ama SW2'ye geldik mi, hem ekran her daim aktif, saati istediğim saniye görüyorum hem de inanılmaz derecede aktif kullanıyorum, yine de 3-4 gün gidiyor rahatça. Şahsen ben LV'den sonra buna nfc ve qi standartı koyulsun istemiştim ve nfc desteği geldi ama 1 kez eşledikten sonra bir daha eşleme gereği olmuyor. Meğersem çok gerekli değilmiş :) Şimdi beklentim Sony'nin 3. ama genel olarak 4. nesil SW3'de belki kablosuz şarj özelliği, daha yüksek batarya, BT4.0 desteği gibi şeyler bekliyorum.

Peki neler yapabiliriz. İşte en can alıcı nokta bu. O yüzden incelememi şimdilik burada sonlandırıyor, daha sonra bu konuya güzelce değinmek istiyorum. Öğrenci arkadaşlar, siz de kaçırmayın diyorum!

0 yorum:

Yorum Gönder