26 Ekim 2014 Pazar

Arkadaşlar dün bir deneyim yaşadım, anlatılmaz...
Vatan Bilgisayar Edirne, gittim ve gördüm. Öncelikle Teknosa'lar yine hayal kırıklığı yaşatıyor, sordum adamlara yok ve 1 aya anca gelir dediler. Neyse baktım Vatan, Edirne mağazasında olduğunu söylüyor, kitap fuarından sonra arkadaşlarla uğradım ve evet, Z3 oradaydı. Ah ah aldım elime. Baktım kenarına köşesine, tuttum Orj. z ile birlikte, ve hissettim. Hani M8 için Hatice'nin varya sloganı "Onu Gör, Onu Hisset" diye, heh işte o aslında bizim telefonlara daha çok uyuyor. Z2 için de dokunduğumda içimde kıpırtı oluşmuştu ama Z3 de bambaşka. Alacak olduğum için de etkisi var tabii o kıpırtının ama neyse, bu sohbet uzar gider.



Ürünün inceliği, gerçekten önemli bir kısım, kenarların oval yapısıyla birlikte hoş bir his bırakıyor ele. Ayrıca genişliği de Z ile aynıyken daha da iyi bir kullanım deneyimi sunuyor. Tabii uzun vadede değerlendirilmesi gereken bir şey ama ilk anda da bir şeyler hissettiriyor.

Beyaz renk, evet bunu nette gördüğümde pek hoşuma gitmemişti, önün beyaz olması özellikle bana hoparlör ve sensörlerden ötürü kötü gelmişti ama değilmiş, alıp bakınca, orasını burasını yoklayınca beyazın çok iyi durduğunu da fark ediyor insan. Full beyaz tam olarak uymuş telefona.

Çerçeveler, evet işte farkın başladığı nokta. Aslında Sony sinyal veriyordu zaten. Orjinal Z'nin sert duruşu hep hoşuma gidecek ama Z1 de kendine hafiften ovalleşmeyle aşık etmişti. Z2 bunu öteye taşımıştı zira çerçevedeki alüminyum kısım daha belirgin, dikkat çekiciydi ve yine yumuşaktı. Şimdiyse tamamen ovalleştirilmiş şekli ve malzemenin hissettirdiğiyle beraber, olmuş dedirtiyor.

Kapaklar, can alıcı kısımlarından bir tanesi, son derece şık, rahat kullanılan bir yapı var. Aslında kapakları kullanmaya gerek olmasın diye imkanlar var önümüzde. Micro SD kart ve Sim, 1 kez takıp uzun süre çıkarmaya gerek olmayacak kısım. Eh şarj etmek için uygun yerimiz de var. Asıl önem kazananlardan biri de yerel ağ üzerinden AirDroid ile dosya transferi. Eğer büyük şeyler atacaksanız ve zamanınız yoksa elbette usb kullanmak iyi ama diğer durumlarda kesinlikle kablo bağlamaya gerek yok. Bu yüzden kapaklar çok ehemmiyet kazanmasa da yine de eskisinden daha kolay kullanım ve şık bir yapı sağlıyor. Yani bu kısım da olmuş. Tabii burada drop testlere de bakmak lazım, düşer düşmez açılma olayı devam ediyor mu gibisinden ya da alınca kapakların oturmasını falan daha iyi ölçümlemek lazım.

Kamera, çok kontrol edebileceğim bir şey değil, her yer aydınlık ve sonuçta mağazadayım ve imkanlar kısıtlı. Sensördeki gelişmeler ve lensin daha geniş açılı olması artı, normal kullanıma bakmak lazım. Tabii aktif steady shot kısmı iyi durumda, yürüyerek olmasa da elimde sallayarak falan denedim ve iyi çalışıyor.

Ses, gerçekten hoparlörler sağlam olmuş, küçük alandan o kadar ses vermesi güzel ve mağazadaki normal görevlilerden bile (promotör değil) bu konuda bildirim gelebiliyor. Su geçirmez olmasına ve küçük olmasına rağmen nasıl bu kadar ses veriyor gibi :) Neyse elimle ikisini kapattığımda full sesteyken sesin kesilmesi yaşanmıyor. Yani tabii azalma var ama toptan kesilme gibi bir şey olmuyor. Yine iyi bir ses geliyor. Bir de parmaklarımla iyice bastırdığım halde. Eh diğer yandan şu da var, full açınca sesi titreşim hissediliyor elde, cam yüzeye koydum herhangi bir rahatsız edici durum yok, bir ara tahtaya falan da koyup deneyeceğim uğrayıp ama eldeyken bi titreşim var hissedilir şekilde. Bir de max ses yerine belki yine 1 kademe alta almak daha net ses için iyi olacaktır, iyice deneyimlemek lazım.

Ekran, baktığımda süper vivid moddaydı ve renkleri abartabiliyor bazı sahnelerde. Sonrasında X-reality'e aldım ve güzel bir renk değeri var, ayrıca keskinlik gayet yerinde. Ekran konusunda Sony Z1 ile bekleneni veremese de Z2 ve Z3 ile gerçekten kendine yakışanı sunuyor. Bir de çerçevelerin yanları ince olduğundan da ekran daha hoş geliyor. Üst ve alt kısım ise evet kalın tabii ama hoparlörlerin simetrik yapısı ve ses deneyimi kesinlikle çok iyi bir noktaya taşıyor. G2 ve G3 ince çerçeveye sahip olabilir ama ses konusunda arkadaki tek çıkışlı hoparlörden kaybediyor, Hatice ise çok kalın bi hoparlör yapısına sahip ve bu da hoş değil. Güzel bir deneyim tabii ki sağlayacaktır ama o kalın kısım, ı ıh...

Son olarak batarya, maalesef gittiğimde yüzde kaçtı ve kaç dakika başında durdum ürünün bilemiyorum ama ayrılmadan önce %92 olduğunu gördüm. Ekran her daim full ve ayrıca 4k çekim gibi şeylerle vakit geçirilmiş olsa da iyi gibi geldi. Çünkü ürün hiçbir şekilde şarja takılı olmadan akşama kadar bekliyor orada bildiğim kadarıyla, ben gittiğimde de şarjda değildi ve arkadaşlar mağazayı dolandılar, sıkıldılar ve ben onca şeyi denedikten sonra batarya ayrılırken %92'e anca düştü. NFC falan da açık olmasına rağmen. Sanırım Sony bu konuda denildiği gibi başarım göstermiş.

Peki bunlardan öte ne olabilirdi. İncelik çok iyi his verse de belki 0,2mm daha kalın yapıp biraz daha batarya eklemek, soğutma konusunda biraz daha üzerine gitmek ve bu sayede kesinlikle ama kesinlikle 4x4'lük bir cihaz yapmak olabilirdi.

Önümüzdeki sene başında CES ya da MWC de tanıtılacak Z4 kesinlikle böyle ince olmayacaktır, S800 ve S801'in maksimum gücünü sunabilen ürün olarak Z3 adeta Z1-Z2 ile ayrı bir aile oluşturdu. Aslında Z4 değil de farklı bir isme sahip olsa belki de daha uygun olur.
Orjinal Z Serisi (Z-ZL-ZR)
S800 Z Serisi (Z1-Z2-Z3)
S805 Z Serisi (ZX-ZY)

Evet, S805 dedim zira S810 için beklediğim yılın 2. yarısı normalde. S805 örneklemesi için verilen tarih ilk çeyrek 2014 idi ve Anca yılın sonuna doğru ürün çıktı düzgünce. S810 için beklenen ilk yarı örneklemede ve bakalım ne zamana ürün yetişecek. Aslında elbette ilk yarıda çıkan ürünlerin s810 ile gelmesini isterim ama şu an zor görünüyor.

ÇIKMADAN ÖNCE ARKADAŞIN Z2 VE Z Sİ İLE Bİ TOPLU FOTOĞRAF =)

Not: Daha iyi fotoğraflar da çekeceğim, özellikle tüm Z'ler yanyana şekilde. Bir de çektiklerim ayar değiştirmeyi unuttuğum ve herhangi bir alete bağlamadan çektiğim fotoğraflar olduğu için 3200 ISO değeriyle program otomatikte alınmış durumda. O yüzden görüntü de çok iyi değil ama yine de bulunsun.

0 yorum:

Yorum Gönder